Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki
REALIZACJA IDEI EDUKACJI REGIONALNEJ W PRZEDSZKOLU
„Kto nie umie być patriotą swojej wsi, swojego miasta, ten nie jest zdolny do jakiegokolwiek patriotyzmu.”
(Cyt. Stanisław Pajka)
Edukacja regionalna jest formą kształcenia skierowaną do ludzi zamieszkujących określony region. Zawiera się w kształceniu ogólnym, jako jego integralna cześć. Jej głównym zadaniem jest, wprowadzenie dziecka w świat wartości i poczucia własnej tożsamości, przynależności do określonej grupy społecznej. Jest to wiedza o tym, skąd pochodzimy i jakie są nasze korzenie. Szkolenie z zakresu edukacji regionalnej w szkole...
więcej informacji
więcej informacji
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA ZGODNIE Z NOWYMI WYMAGANIAMI- WARSZTATY DLA NAUCZYCIELI I PRACOWNIKÓW ADMINISTRACYJNYCH
Informujemy , iż zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa każdy pracodawca jest zobowiązany co 4 lata do przeszkolenia swoich pracowników w zakresie udzielania i pomocy przedmedycznej. Pracownicy po tym okresie powinni mieć odnowiony certyfikat potwierdzający ich umiejętności w tym zakresie.
Zagadnienia:
Akty prawne odnoszące się do obowiązku udzielania pierwszej pomocy.
Bezpieczeństwo własne i poszkodowanego na miejscu wypadku.
Ocena podstawowych funkcji życiowych.
Udrożnienie dróg oddechowych u dzieci przytomnych i nieprzytomnych.
Podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dorosłych.
Podstawowe zabiegi...
więcej informacji
więcej informacji
ZAJĘCIA KOMPUTEROWE W KLASACH I-III ZGODNIE Z WYMOGAMI NOWEJ PODSTAWY PROGRAMOWEJ
Zajęcia komputerowe w klasach I–III szkoły podstawowej w myśl założeń nowej podstawy programowej mają wykorzystać możliwości komputera jako urządzenia, które wzbogaci proces nauczania i uczenia się dzieci, poprzez wykorzystanie programów użytkowych pozwalających na tworzenie tekstów, rysunków i animacje.
Zajęcia odbywać się będą w pracowniach komputerowych.
Zagadnienia:
podstawy związane z obsługą komputera;
obsługa i możliwości wykorzystania wybranych programów i gier edukacyjnych; rozwijających zainteresowania uczniów;
wyszukiwanie i korzystanie z informacji udostępnianych przez Internet (przeglądanie stron www, nawigacja...
więcej informacji
więcej informacji
ELEMENTY TERAPII PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Zagadnienia:
elementy prawa oświatowego
diagnoza psychologiczna i pedagogiczna
metody i formy wspierania psychofizycznego rozwoju dziecka w oparciu o wiedzę z psychologii, pedagogiki i socjologii
repertuar zabaw wspierających obserwację i terapię dziecka objętego wychowaniem szkolnym
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
JAK DIAGNOZOWAĆ UCZNIÓW SZEŚCIOLETNICH KLAS I W CZASIE ZAJĘĆ LEKCYJNYCH
Zapraszamy na warsztaty, na których specjaliści i praktycy podzielą się swoją wiedzą, narzędziami oraz umiejętnościami w tym temacie. Każdy uczestnik warsztatów otrzyma materiały, które wzbogacą jego warsztat pracy.
Zagadnienia:
zasady i warunki diagnozowania dzieci w grupie;
metody i ćwiczenia wspomagające diagnozę rozwoju umysłowego;
metody i ćwiczenia wspomagające diagnozę rozwoju emocjonalno-społecznego;
metody i ćwiczenia wspomagające diagnozę rozwoju grafo-motoryki;
konstruowanie kart obserwacji dziecka – przykładowe narzędzia.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
JAK KOMUNIKOWAĆ SIĘ Z DZIEĆMI, ABY CHCIAŁY Z NAMI ROZMAWIAĆ
Zagadnienia:
poznanie indywidualnego stylu komunikowania się z innymi;
wskazanie blokad utrudniających komunikację z dzieckiem oraz walorami aktywnego słuchania;
zapoznanie ze skutecznym sposobem budowania komunikatów w trudnych sytuacjach;
zapoznanie z symboliką mowy ciała;
nabycie wiedzy na temat świadomego i efektywnego odbioru komunikatów wychowanków.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
MOTYWOWANIE UCZNIÓW JAK ICH ZAPALIĆ I SIĘ NIE WYPALIĆ
Zagadnienia:
zapoznanie z definicją motywacji, celu, pozytywnego myślenia
rodzaje motywacji a chęci do nauki i pracy
motywacja zewnętrzna i wewnętrzna – ćwiczenia
środowisko rodzinne – określenie wpływu i znaczenia w procesie motywacji
samoocena, poczucie własnej wartości w motywacja – ćwiczenia w określaniu mocnych i słabych stron
pozytywne myślenia – wskazanie wpływu i nastawienia własnego myślenia do podjęcia działania
określenie obszaru właściwych relacji między uczniem a nauczycielem
pojęcie celu – rodzaje, umiejętne określanie celów, ich wpływ...
więcej informacji
więcej informacji
TAŃCE RÓŻNYCH STRON ŚWIATA-REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ W PRAKTYCE
Zagadnienia:
organizacja warsztatu pracy
wymagania nowej podstawy programowej a praktyczne możliwości realizacji celów na lekcjach wychowania fizycznego
metodyka nauczania tańca
możliwości wykorzystania nabytych umiejętności w ramach różnorodnych imprez
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
REPERTUAR ĆWICZEŃ I ZABAW Z WYKORZYSTANIEM BAJEK TERAPEUTYCZNYCH W PRACY WYCHOWAWCZEJ Z DZIECKIEM 6-LETNIM W SZKOLE PODSTAWOWEJ I NIE TYLKO
Bajki terapeutyczne jako narzędzie biblioterapii zawierają w sobie pokaźny zbiór pomysłów, rozwijających w każdym dziecku wyobraźnię, kreatywne myślenie, inteligencję emocjonalną i wiele innych.
Na tych zajęciach każdy uczestnik otrzyma materiały i dowie się, w jaki sposób efektywnie wykorzystać teksty literackie o charakterze terapeutycznym w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Zagadnienia:
uświadomienie wpływu tekstów literackich na rozwój sfery emocjonalnej człowieka;
nabycie umiejętności wykorzystania twórczości dzieci w celach terapeutycznych;
nabycie umiejętności stosowania biblioterapii na zajęciach wychowawczych;
zapoznanie z repertuarem zabaw wykorzystujących...
więcej informacji
więcej informacji
BIBUŁKOWY ŚWIAT – BIBUŁKOWE DEKORACJE
Bibułą krepiną możemy ozdobić pisankę albo bożonarodzeniową gwiazdę. Przygotowanie ozdób świątecznych, dekoracji do przedstawień teatralnych i kiermaszy nie będzie kojarzyło się już tylko ze żmudnym obowiązkiem. Pomysły, które zostaną zaprezentowane na zajęciach, będzie można wykorzystać na tysiące sposobów zależnie od pory roku i okazji.
Wspólnie z rodzicami możemy przygotować dekoracje i stroiki świąteczne dla zachowania tradycji, tworząc w tym celu: tulipany, krokusy, narcyzy, chabry, słoneczniki, maki, jarzębina, szyszki, lilie, fuksje, dalie, astry, hortensje, żonkile, stokrotki,...
więcej informacji
więcej informacji