Procesy zachodzące w przedszkolu
REPERTUAR ĆWICZEŃ I ZABAW Z WYKORZYSTANIEM BAJEK TERAPEUTYCZNYCH W PRZEDSZKOLU
Bajki terapeutyczne jako narzędzie biblioterapii zawierają w sobie pokaźny zbiór pomysłów, rozwijających w każdym dziecku wyobraźnię, kreatywne myślenie, inteligencję emocjonalną i wiele innych.
Na tych zajęciach każdy uczestnik otrzyma materiały i dowie się, w jaki sposób efektywnie wykorzystać teksty literackie o charakterze terapeutycznym w pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Zagadnienia:
uświadomienie wpływu tekstów literackich na rozwój sfery emocjonalnej człowieka;
nabycie umiejętności wykorzystania twórczości dzieci w celach terapeutycznych;
nabycie umiejętności stosowania biblioterapii na zajęciach wychowawczych;
zapoznanie z repertuarem zabaw wykorzystujących...
więcej informacji
więcej informacji
METODA PROJEKTU EDUKACYJNEGO W PRZEDSZKOLU
„Powiedz mi, a zapomnę,
pokaż – a zapamiętam,
pozwól mi działać, a zrozumiem!”
Jeśli chcesz pracować metodami, dzięki którym: zaangażujesz w dużym stopniu emocje dzieci, ukierunkujesz je na osiągnięcie sukcesu, pośrednio zadbasz o rozwój umiejętności czytania, pisania, liczenia, rysowania schematem, konstruowania, wzbogacisz ich słownictwo, zapoznasz ze środkami technicznymi, rozwiniesz społecznie oraz zachęcisz do współpracy rodziców – to zapraszamy na szkolenie.
Zagadnienia:
zapoznanie z teoretycznymi założeniami metody projektu;
zapoznanie z etapami pracy metodą z dziećmi przedszkolnymi;...
więcej informacji
więcej informacji
PEDAGOGIKA ZABAWY W PRZEDSZKOLU
Dzięki wykorzystaniu pedagogiki zabawy nauczyciel może osiągnąć trwalszą integrację grupy, której członkowie potrafią respektować przyjęte przez siebie zasady, czują się bezpiecznie, akceptują siebie i są wyrozumiali dla innych, wykazując przy tym twórczą inicjatywę w różnorodnych działaniach.
Zagadnienia:
zapoznanie z celami, formami i metodami pedagogiki zabawy;
zastosowanie materiału metodycznego w praktyce podczas zabaw:
– integracyjnych;
– rozluźniających;
– tanecznych;
– fabularyzowanych.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia: 48 zł od osoby
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych...
więcej informacji
więcej informacji
POCZUJ, PRZEŻYJ I UŚMIECHNIJ SIĘ, CZYLI ZABAWY DRAMOWE W PRZEDSZKOLU
Mówiąc o efektywności dramy wskazuje się, że jest ona skuteczną metodą pracy, gdyż angażuje nie tylko umysł, ale także serce, czyli uczucia. Identyfikację i utożsamienie z odgrywanymi podczas improwizacji postaciami to właściwie istota dramy. Drama jest obecnie uważana za jedną
z najbardziej efektywnych metod edukacyjno – profilaktycznych. Wykorzystuje ona naturalną umiejętność człowieka do wchodzenia w role.
Zagadnienia:
rozwijanie wyobraźni i kreatywności dzieci;
przezwyciężanie nieśmiałości wśród dzieci;
projektowanie zadań dramowych;
kształceni wypowiedzi niewerbalnych;
wyzwalanie, identyfikowanie i...
więcej informacji
więcej informacji
ZADANIA I KOMPETENCJE RADY PEDAGOGICZNEJ PRZEDSZKOLA
Rada pedagogiczna jest to – w rozumieniu ustawy o systemie oświaty – zespół nauczycieli, który działa w określonym miejscu: szkole, przedszkolu, domu dziecka itd., i na określonych warunkach. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty w art. 40 ust. 1 mówi o radzie: „(…) jest kolegialnym organem szkoły w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki. (…)” Nie umniejszając wartości żadnemu z organów szkoły, należy przyznać, że ma ona...
więcej informacji
więcej informacji
KOLOROTERAPIA NA ZAJĘCIACH Z DZIEĆMI
Koloroterapia (chromoterapia) była znana i praktykowana już w starożytności. Od wieków używano wiedzy o kolorach do przywracania harmonii w organizmie człowieka. Kolory otaczają nas zewsząd jednak nie zawsze jesteśmy świadomi tego, jaką niosą ze sobą siłę i potencjał.
Warsztat ten, przeznaczony jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, chcących wykorzystywać terapeutyczną moc barwy na zajęciach, nauczyć się jak stymulować lub wyciszać uczniów podczas zajęć, jak projektować ciekawe lekcje z wykorzystaniem biblioterapii, dramaterapii, plastykoterapii w pracy i terapii kolorem.
Zagadnienia:
zapoznanie z...
więcej informacji
więcej informacji
ZGODNOŚĆ ORGANIZACJI NAUCZANIA W PRZEDSZKOLU Z OBOWIĄZUJĄCYMI PRZEPISAMI PRAWA
Zagadnienia:
zmiany w prawie oświatowym i ich wpływ na organizację pracy placówki;
ramowe plany nauczania – planowanie zgodne z wymaganiami nowych przepisów;
jak sprawować nadzór nad realizacją wymaganej liczby godzin zajęć;
jak usprawnić ewaluację wewnętrzną w placówce w celu monitorowania realizacji podstawy programowej i programów nauczania.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia dla grup zbieranych: 190 zł od osoby
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych liczących powyżej 20 osób: cena ustalana indywidualnie.
więcej informacji
więcej informacji
EDUKACJA DZIECKA 6-LETNIEGO – PROGRAMY, PLANOWANIE, PROCESY WSPIERANIA ROZWOJU I EDUKACJI DZIECI
Przygotowywana reforma programowa wywoła szereg zmian w systemie edukacji. Do klas pierwszych szkół podstawowych zostaną przyjęte dzieci sześcioletnie. Ze względu na ich możliwości percepcyjne wynikające z naturalnego rozwoju musi ulec zmianie sposób nauczania w klasach młodszych. Podstawową formą działalności sześciolatka nie może stać się tylko i wyłącznie nauka. Nauczyciele, biorąc pod uwagę fizjologię i potrzeby rozwojowe dziecka, będą musieli zmodyfikować metody nauczania i formy pracy, tak by dostosować je do możliwości uczniów.
Proponujemy państwu dwumodułowe...
więcej informacji
więcej informacji
TECHNIKI FREINETA W PRZEDSZKOLU
Jednym z celów I etapu edukacji jest kształcenie umiejętności komunikatywnego posługiwania się w mowie i piśmie językiem ojczystym. Zatem zadaniem nauczyciela jest stwarzanie warunków i sytuacji dydaktycznych, które sprzyjać będą rozwijaniu sprawności językowych uczniów, w sposób naturalny, wynikający z potrzeb życiowych, i ich indywidualnych możliwości. Szkolenie poświęcone jest swobodnemu tekstowi, a także planowaniu różnorodnych ćwiczeń rozwijających umiejętności uczniów w zakresie wypowiedzi pisemnych.
Zagadnienia:
uświadomienie różnic między swobodnym tekstem i wypracowaniem;
istota i zasady wprowadzania swobodnego tekstu...
więcej informacji
więcej informacji
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA W PRAKTYCE WARSZTATY DLA RADY PEDAGOGICZNEJ
Zagadnienia
wymagania prawa oświatowego – zadania dyrektorów i nauczycieli
pisanie Indywidualnego Programu Edukacyjno- terapeutycznego (IPET) i Plan Działań Wspierających PDW (IPR) na potrzeby ucznia i uwzględniające wymagane zalecenia.
tworzenie kart indywidualnych potrzeb zgodnych z Rozporządzeniem MEN .
programy nauczania a indywidualizacja procesu nauczania.
metody, zasady i formy nauczania w procesie indywidualizacji.
metody organizacji nauczania – jak indywidualizować w praktyce.
diagnoza i obserwacja a proces indywidualizacji.
sposoby i narzędzia badania predyspozycji dzieci.
prawidłowa analiza dokumentacji –...
więcej informacji
więcej informacji