Procesy zachodzące w szkole lub placówce
POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA W DOKUMENTACJI I PRAKTYCE
Zagadnienia
obowiązki i zadania dyrektora placówki w obszarze organizacji pomocy psychologiczno- pedagogicznej
procedury i harmonogram działań nauczycieli w zakresie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno- pedagogicznej
gotowe modele wsparcia dla uczniów objętych pomocą psychologiczno – pedagogiczną
dokumentacja procesów organizacji pomocy psychologiczno – pedagogicznej – wzory, druki, regulaminy
zmiany w dokumentacji przedszkola ze szczególnym uwzględnieniem obowiązujących zmian w statucie
zakres współpracy z rodzicami w celu udzielania pomocy psychologiczno – pedagogicznej
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
JAK ROZWIJAĆ UMIEJĘTNOŚCI SPRAWNEGO CZYTANIA I PRZETWARZANIA INFORMACJI
Zagadnienia:
poznanie metod stymulowania nauki czytania;
pogłębienie wiedzy na temat nowoczesnych ćwiczeń wspomagających rozwijanie umiejętności czytania;
zapoznanie z najnowszymi technikami rozwijającymi umiejętność czytania ze zrozumieniem.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
POZALEKCYJNE FORMY WSPIERANIA PROCESÓW INDYWIDUALIZACJI (ELEMENTY MUZYKOTERPAII, KOLOROTERAPII, BIBLIOTERAPII, KREATYWNEGO MYŚLENIA I ARTYSTYCZNEJ TWÓRCZOŚCI)
Zagadnienia:
charakterystyka problemów wychowawczych;
zapoznanie z sylwetką dziecka zalęknionego;
poznanie schematu powstawania lęku;
analiza uwarunkowań wywołujących lęki;
nabycie umiejętności dobierania właściwego repertuaru tekstów i prowadzenia zajęć z wykorzystaniem literatury dziecięcej.
zapoznanie z terapeutycznymi walorami kolorów;
projektowanie zajęć opartych na terapii kolorem;
uświadomienie wpływu kolorów na rozwój sfery emocjonalnej człowieka.
pojęcie muzykoterapii, poznanie możliwości wykorzystania tej metody pracy z dziećmi i młodzieżą;
poznanie wybranych technik muzykoterapii szczególnie przydatnych w pracy nauczyciela;
Czas trwania szkolenia: 5 godzin...
więcej informacji
więcej informacji
PROCESY OCENIANIA A INDYWIDUALZACJA – DOKUMENTACJA I PRAKTYKA SZKOLNA
Warsztat przeznaczony jest między innymi dla Rad Pedagogicznych, które chcą uporządkować swoją dokumentację, wiadomości i nabyć umiejętności sprawnego, a zarazem motywującego i zgodnego z przepisami oceniania uczniów.
Zagadnienia:
wymagania prawa oświatowego a procesy oceniania w szkole
wpływ zasad i sposobów oceniania uczniów a procesy indywidualizacji na poziomie klasy
procesy oceniania a pomoc psychologiczno-pedagogiczna
dokumentacja dyrektora szkoły i nauczyciela w zakresie oceniania uczniów ze szczególnym uwzględnieniem statutu szkoły, szkolnego zestawu programów nauczania i KIPU
Czas trwania szkolenia: 5...
więcej informacji
więcej informacji
AGRESJA UCZNIÓW WOBEC NAUCZYCIELI-STRATEGIA ROADZENIA SOBIE W TRUDNYCH SYTUACJACH
Trudne zachowania uczniów są najczęstszą przyczyną problemów związanych z prowadzeniem lekcji, często doprowadzają do zaburzeń w procesie wychowawczym i wywołują silny stres zarówno u nauczyciela jak i ucznia. W związku z tym proponujemy Państwu konkretną metodę, której zaletą jest poszerzenie Waszego repertuaru kompetencji wychowawczych.
Zagadnienia:
zachowania uczniów sprawiające nauczycielom najwięcej problemów – rodzaje i przyczyny;
wiedza i umiejętności potrzebne nauczycielowi, aby mógł radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów;
prowokacja jako specyficzny rodzaj zachowań trudnych;
metoda konstruktywnej...
więcej informacji
więcej informacji
KLASA TO TEŻ GRUPA – WARSZTAT UMIEJĘTNOŚCI ROZPOZNAWANIA I ŚWAIDOMEGO KATALIZOWANIA PROCESU GRUPOWEGO PRZEZ WYCHOWAWCĘ KLASY
Zajęcia wyjaśniają: czym jest próżniactwo społeczne, jakie zagrożenie może nieść syndrom myślenia grupowego, dlaczego w grupie ludzie są w stanie zachowywać się wbrew moralnym wartościom, wyjaśniają trudności z odpowiedzialnością i pokazują jak trudno czasem pojedynczemu człowiekowi przeciwstawić się zdaniu narzuconemu przez grupę. Jednym słowem: INSTRUKCJA OBSŁUGI KLASY dla Wychowawcy
Zagadnienia:
zapoznanie z podstawową terminologią dotyczącą omawianych zjawisk, przedstawienie definicji
omówienie charakterystyki problemu fobii szkolnej i wagarowania
przedstawienie przyczyn, skutków, typologii zjawiska wagarowania
praktyczne zastosowanie procedury analizy i...
więcej informacji
więcej informacji
MONITOROWANIE REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ – JAK PRZYGOTOWAĆ SIĘ DO KONTROLI I WDROŻYĆ PRAKTYCZNE ROZWIĄZANIA
Zagadnienia:
obowiązki nauczycieli związane z monitorowaniem podstawy programowej.
procesy planowania pracy dydaktycznej i oceniania a monitorowanie podstawy programowej
zadania dyrektora a monitorowanie podstawy programowej w świetle prawa oświatowego.
dokumentacja i procedury monitorowania –jak usprawnić proces i ograniczyć dokumenty w szkole
nowe wymagania MEN wobec monitorowania podstawy programowej
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
NAUCZYCIEL NA PRAWACH FUNKCJONARIUSZA PUBLICZNEGO – PRAWA I OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Zagadnienia:
pojęcie funkcjonariusza publicznego i osoby pełniącej funkcję publiczną;
akty prawne regulujące prawa i obowiązki funkcjonariusza publicznego;
prawa obywateli w urzędzie;
standardy etyki;
szczególne zasady odpowiedzialności funkcjonariusza publicznego za naruszenie prawa;
odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli mianowanych i dyplomowanych.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
PISANIE INDYWIDUALNEGO PROGRAMU EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNEGO W SZKOLE ZGODNIE Z NOWYMI WYMAGANIAMI – WARSZTATY DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Zapraszamy na warsztaty, na których wykwalifikowani eksperci nauczą w jaki sposób dostosować IPET do nowej podstawy programowej i wymagań pozostałych rozporządzeń. Na szkoleniu nauczyciele otrzymują zestaw gotowych materiałów
i wzorów druków w formie elektronicznej.
Zagadnienia:
dokumentacja szkoły dotycząca pracy z uczniami z SPE
poziomy pracy z uczniem ze spe
tworzenie IPET-ów dla uczniów ze spe- zasady tworzenia, przykłady, wzory druków
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
POCZUJ, PRZEŻYJ I UŚMIECHNIJ SIĘ, CZYLI ZADANIA DRAMOWE W SZKOLE
Zagadnienia:
rozwijanie wyobraźni i kreatywności dzieci;
przezwyciężanie nieśmiałości wśród dzieci;
projektowanie zadań dramowych;
kształceni wypowiedzi niewerbalnych;
wyzwalanie, identyfikowanie i nazywanie emocji;
pobudzanie ekspresji twórczej.
Warsztat przeznaczony jest dla nauczycieli klas I-III szkół podstawowych
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji