Zarządzanie przedszkolem
OBSERWACJA JAKO HOSPITACJA DIAGNOZUJĄCA ZGODNIE Z NOWĄ REFORMĄ OŚWIATY
Szkolenie jest skierowane do osób sprawujących nadzór pedagogiczny w placówkach działających na podstawie ustawy o systemie oświaty, dla nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem członków Rad Pedagogicznych.
Zagadnienia:
organy nadzoru pedagogicznego, ich zadania i kompetencje w świetle obowiązującego prawa oświatowego;
co należy rozumieć pod pojęciem „nadzór pedagogiczny”?
zadania nadzoru pedagogicznego określone w rozporządzenia MENiS;
co to jest hospitacja – jej rodzaje, funkcje, sposoby dokumentowania;
planowanie hospitacji diagnozującej – konstruowanie arkusza hospitacji.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena...
więcej informacji
więcej informacji
METODA PROFILU NARZĘDZIEM SAMOOCENY PLACÓWKI
Zagadnienia:
znaczenie metody profilu w ewaluacji pracy szkoły oraz całego nadzoru;
etapy budowania profilu przedszkola;
podział obowiązków i zdań – organizacja pracy;
praktyczne rozwiązania i narzędzia w procesie tworzenia profilu przedszkola;
metoda profilu i jej znaczenie w procesie planowania pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia dla grup zbieranych: 50 zł od osoby
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych liczących powyżej 20 osób: cena ustalana indywidualnie.
więcej informacji
więcej informacji
PRACA Z RAPORTEM PO EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ
Zagadnienia:
Analiza wniosków z badań zewnętrznych oraz ich wykorzystanie w praktyce
Diagnoza potrzeb szkoły w świetle wymagań nadzoru i wniosków z ewaluacji
Wypracowanie Planu Wspomagania Placówki
Monitorowanie i analiza procesów przebiegających w szkole jako przygotowanie do kolejnych badań zewnętrznych.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia dla grup zbieranych: 49 zł od osoby
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych liczących powyżej 20 osób: cena ustalana indywidualnie
więcej informacji
więcej informacji
EWALUACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA W PLACÓWCE
EWALUACJA WEWNĘTRZNA
Zagadnienia:
strategie działania placówki w oparciu o standardy i wymagania – nowy nadzór pedagogiczny
wypracowanie własnych wskaźników i kryteriów w odniesieniu do tych wymagań, planowanie pracy przez nauczycieli
organizacja ewaluacji pracy, wybór zagadnień dziedzin, odniesienie się do celów działania placówki, specyfiki jej pracy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA
Zagadnienia:
analiza mocnych i słabych stron szkoły pod kątem wymagań nadzoru pedagogicznego
przygotowanie dokumentacji placówki jako źródła informacji
obszary ewaluacji w świetle pytań ankietowych, przygotowanie nauczycieli do efektywnego...
więcej informacji
więcej informacji
NAUCZYCIEL NA PRAWACH FUNKCJONARIUSZA PUBLICZNEGO – PRAWA I OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół i placówek oświatowych oraz pracowników organów prowadzących szkoły.
W jego trakcie uczestnicy zdobędą informacje dotyczące: aktów prawnych regulujących prawa i obowiązki funkcjonariusza publicznego, informacji, kiedy funkcjonariusz publiczny może być podmiotem przestępstw kodeksowych, między innymi korupcji, poświadczania nieprawdy, ujawnienia tajemnicy.
Zagadnienia:
pojęcie funkcjonariusza publicznego i osoby pełniącej funkcję publiczną;
akty prawne regulujące prawa i obowiązki funkcjonariusza publicznego;
prawa obywateli w urzędzie;
standardy etyki;
szczególne zasady odpowiedzialności funkcjonariusza publicznego za...
więcej informacji
więcej informacji
JAK TWORZYĆ KONCEPCJĘ PRACY PLACÓWKI ZGODNIE Z WYMAGANIAMI NOWEGO NADZORU?
Zapraszamy wszystkich dyrektorów placówek oświatowych oraz rady pedagogiczne szkół, przedszkoli , a także innych typów placówek na szkolenie, którego celem jest wspólne opracowanie koncepcji pracy odzwierciedlającej w najbardziej realny i profesjonalny sposób plany i działania jakie towarzyszą pracy nauczycieli, rodziców i uczniów. Szkolenie pozwoli Państwu na rzeczowe, merytoryczne i efektywne wypracowanie wszystkich elementów koncepcji jak również umożliwi konsultację specjalisty w tym zakresie.
Zagadnienia:
podstawy prawne i merytoryczne tworzenia koncepcji pracy placówki.
obszary i wymagania koncepcji...
więcej informacji
więcej informacji
JAK ZBUDOWAĆ W PRZEDSZKOLU SYSTEM EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ – WARSZTAT DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Zagadnienia:
strategie działania przedszkola w oparciu o standardy i wymagania – nowy nadzór pedagogiczny;
wypracowanie własnych wskaźników i kryteriów w odniesieniu do tych wymagań, koniecznym zadaniem przedszkola w celu zaplanowania działań nauczyciela i ucznia.
planowanie pracy przez nauczycieli w oparciu o nowe wymagania , w tym wymagania egzaminacyjne i nową podstawę programową;
ewaluacja pracy nauczyciela jako odniesienie się do planowania pracy przedszkola oraz sprawdzenie efektywności i prawidłowości celów pracy dydaktycznej i wychowawczej nauczyciela.;
organizacja ewaluacji pracy przedszkola, wybór zagadnień...
więcej informacji
więcej informacji
POMAGANIE MĘCZY? WYPALENIE ZAWODOWE W PRACY NAUCZYCIELA
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy pracując z ludźmi zaczynają odczuwać zmęczenie i wyczerpanie. W trakcie kursu dowiedzą się, jak skutecznie przeciwdziałać skutkom przeciążenia pracą. Sprawdzą poziom własnego wypalenia zawodowego i otrzymają szansę oraz fachową pomoc w planowaniu zmian dotyczących zmęczenia pracą.
Zagadnienia:
diagnoza stopnia wypalenia zawodowego – test,
analiza czynników wypalenia zawodowego,
poznanie sposobów radzenia sobie ze stresem oraz wykorzystania technik asertywności,
diagnoza indywidualnego poziomu stresu – test,
nauka organizacji i świadomego planowania czasu w...
więcej informacji
więcej informacji
ODPOWIEDZIALNOŚĆ DYSCYPLINARNA NAUCZYCIELI
Szkolenie jest przeznaczone dla czynnych nauczycieli, w szczególności – mianowanych i dyplomowanych, dla dyrektorów szkół, nauczycieli – członków komisji dyscyplinarnych.
Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z aktami prawnymi regulującymi sprawy odpowiedzialności, z procedurami, które obowiązują w przypadku prowadzenia takiego postępowania.
Zagadnienia:
akty prawne regulujące sprawy odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli:
ustawa o systemie o światy,
ustawa Karta Nauczyciela,
Kodeks Pracy,
rozporządzenie o postępowaniu dyscyplinarnym w stosunku do nauczycieli;
Co to znaczy – etyka zawodu nauczyciela?;
Czy nauczycielom...
więcej informacji
więcej informacji
DYREKTOR PRZEDSZKOLA – PRACODAWCA, ORGAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z funkcjonowaniem szkoły i placówki jako zakładu pracy, oraz obowiązkami pracodawcy określonymi w aktualnych, a także znowelizowanych przepisach prawa pracy oraz przepisach oświatowych.
Zostaną przedstawione zadania dyrektora szkoły wynikające z Ustawy o systemie oświaty oraz Ustawy Karta Nauczyciela – zadania związane: z organizacją pracy szkoły, z realizacją obowiązku szkolenia i obowiązku nauki dzieci oraz młodzieży, z prowadzeniem polityki kadrowej, a także pełnieniem funkcji organu nadzoru pedagogicznego.
Zagadnienia:
podstawy prawne funkcjonowania przedszkola,...
więcej informacji
więcej informacji