Zarządzanie szkołą lub placówką
PRACA Z RAPORTEM PO EWALUACJI ZEWNĘTRZNEJ
Zagadnienia:
Analiza wniosków z badań zewnętrznych oraz ich wykorzystanie w praktyce
Diagnoza potrzeb szkoły w świetle wymagań nadzoru i wniosków z ewaluacji
Wypracowanie Planu Wspomagania Placówki
Monitorowanie i analiza procesów przebiegających w szkole jako przygotowanie do kolejnych badań zewnętrznych.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
więcej informacji
więcej informacji
EWALUACJA WEWNĘTRZNA I ZEWNĘTRZNA W PLACÓWCE
EWALUACJA WEWNĘTRZNA
Zagadnienia:
strategie działania placówki w oparciu o standardy i wymagania – nowy nadzór pedagogiczny
wypracowanie własnych wskaźników i kryteriów w odniesieniu do tych wymagań, planowanie pracy przez nauczycieli
organizacja ewaluacji pracy, wybór zagadnień dziedzin, odniesienie się do celów działania placówki, specyfiki jej pracy.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA
Zagadnienia:
analiza mocnych i słabych stron szkoły pod kątem wymagań nadzoru pedagogicznego
przygotowanie dokumentacji placówki jako źródła informacji
obszary ewaluacji w świetle pytań ankietowych, przygotowanie nauczycieli do efektywnego...
więcej informacji
więcej informacji
JAK ZBUDOWAĆ W SZKOLE SYSTEM EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ – WARSZTAT DLA RAD PEDAGOGICZNYCH
Zagadnienia:
strategie działania szkoły w oparciu o standardy i wymagania – nowy nadzór pedagogiczny;
wypracowanie własnych wskaźników i kryteriów w odniesieniu do tych wymagań, koniecznym zadaniem szkoły w celu zaplanowania działań nauczyciela i ucznia. Zorganizowanie tej współpracy w szkole;
planowanie pracy przez nauczycieli w oparciu o nowe wymagania , w tym wymagania egzaminacyjne i nową podstawę programową;
ewaluacja pracy nauczyciela jako odniesienie się do planowania pracy szkoły oraz sprawdzenie efektywności i prawidłowości celów pracy dydaktycznej i wychowawczej...
więcej informacji
więcej informacji
JAK TWORZYĆ KONCEPCJĘ PRACY PLACÓWKI ZGODNIE Z WYMAGANIAMI NOWEGO NADZORU?
Zapraszamy wszystkich dyrektorów placówek oświatowych oraz rady pedagogiczne szkół, przedszkoli , a także innych typów placówek na szkolenie, którego celem jest wspólne opracowanie koncepcji pracy odzwierciedlającej w najbardziej realny i profesjonalny sposób plany i działania jakie towarzyszą pracy nauczycieli, rodziców i uczniów. Szkolenie pozwoli Państwu na rzeczowe, merytoryczne i efektywne wypracowanie wszystkich elementów koncepcji jak również umożliwi konsultację specjalisty w tym zakresie.
Zagadnienia:
podstawy prawne i merytoryczne tworzenia koncepcji pracy placówki.
obszary i wymagania koncepcji...
więcej informacji
więcej informacji
OBSERWACJE I POMIARY PEDAGOGICZNE W SZKOLE JAKO REALIZACJA ZALECEŃ NOWEJ POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Zagadnienia:
wymagania zawarte w aktach prawnych-analiza obowiązków nauczycieli i wychowawców;
warunki i zasady prowadzenia obserwacji i pomiaru w czasie obowiązkowych i dodatkowych zajęć szkolnych;
narzędzia pomiaru i diagnozy pedagogicznej wartościowe z punktu widzenia praktyki szkolnej;
włączanie rodziców i opiekunów proces obserwacji ucznia.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych liczących powyżej 20 osób: cena ustalana indywidualnie
więcej informacji
więcej informacji
WYPALENIE ZAWODOWE Z PERSPEKTYWY NAUCZYCIELA I PEDAGOGA SZKOLNEGO – ROZPOZNAWANIE, REAGOWANIE I PROFILAKTYKA
Warsztat przeznaczony jest zarówno dla nauczycieli, którzy świadomi konsekwencji ZWZ dla pracy zawodowej i życia osobistego chcą nabyć umiejętności niezbędnych w jego profilaktyce, jak i dla osób rozpoznających u siebie objawy wypalenia w pracy dydaktycznej i wychowawczej.
Zagadnienia:
fakty i mity dotyczące procesu wypalenia zawodowego, fazy rozwoju ZWZ
specyfika wypalenia zawodowego w zawodzie nauczyciela i pedagoga szkolnego
zewnętrzne (organizacyjne) i wewnętrzne (osobiste) czynniki wpływające na rozwój ZWZ
indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem w pracy...
więcej informacji
więcej informacji
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM W DOKUMENTACJI I PRAKTYCE
Zapraszamy na szkolenie na które warto przynieść możliwie znaczna część swojej dokumentacji i dowiedzieć się co należy zmienić czego wcale nie trzeba robić a co tak na prawdę trzeba stworzyć na nowo.
Zagadnienia:
oceniania
planowania pracy dydaktycznej
dopuszczania i budowy programów
monitorowania podstawy programowej
pomocy psychologiczno-pedagogicznej
realizacji zajęć dodatkowych
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych liczących powyżej 20 osób: cena ustalana indywidualnie
więcej informacji
więcej informacji
METODA PROFILU NARZĘDZIEM SAMOOCENY SZKOŁY
Zagadnienia:
znaczenie metody profilu w ewaluacji pracy szkoły oraz całego nadzoru;
etapy budowania profilu szkoły;
podział obowiązków i zdań – organizacja pracy;
praktyczne rozwiązania i narzędzia w procesie tworzenia profilu szkoły;
metoda profilu i jej znaczenie w procesie planowania pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych
Cena szkolenia dla rad pedagogicznych liczących powyżej 20 osób: cena ustalana indywidualnie.
więcej informacji
więcej informacji
ODPOWIEDZIALNOŚĆ DYSCYPLINARNA NAUCZYCIELI
Szkolenie jest przeznaczone dla czynnych nauczycieli, w szczególności – mianowanych i dyplomowanych, dla dyrektorów szkół, nauczycieli – członków komisji dyscyplinarnych.
Celem szkolenia jest zapoznanie nauczycieli z aktami prawnymi regulującymi sprawy odpowiedzialności, z procedurami, które obowiązują w przypadku prowadzenia takiego postępowania.
Zagadnienia:
akty prawne regulujące sprawy odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli:
ustawa o systemie o światy,
ustawa Karta Nauczyciela,
Kodeks Pracy,
rozporządzenie o postępowaniu dyscyplinarnym w stosunku do nauczycieli;
Co to znaczy – etyka zawodu nauczyciela?;
Czy nauczycielom...
więcej informacji
więcej informacji
DYREKTOR SZKOŁY – PRACODAWCA, ORGAN NADZORU PEDAGOGICZNEGO
Uczestnicy szkolenia zapoznają się z funkcjonowaniem szkoły i placówki jako zakładu pracy, oraz obowiązkami pracodawcy określonymi w aktualnych, a także znowelizowanych przepisach prawa pracy oraz przepisach oświatowych.
Zostaną przedstawione zadania dyrektora szkoły wynikające z Ustawy o systemie oświaty oraz Ustawy Karta Nauczyciela – zadania związane: z organizacją pracy szkoły, z realizacją obowiązku szkolenia i obowiązku nauki dzieci oraz młodzieży, z prowadzeniem polityki kadrowej, a także pełnieniem funkcji organu nadzoru pedagogicznego.
Zagadnienia:
podstawy prawne funkcjonowania szkoły/placówki jako...
więcej informacji
więcej informacji