Nasza oferta






ROZWIJANIE POJĘĆ MATEMATYCZNYCH WG METODY E. GRUSZCZYK- KOLCZYŃSKIEJ

Niepowodzenia uczniów w uczeniu się matematyki są problemem, z którym borykają się zarówno rodzice, pedagodzy jak i sami uczniowie. Badacze analizujący przyczyny powstawania niepowodzeń wymieniają najczęściej trzy grupy czynników determinujących pracę szkolną ucznia: czynniki biopsychiczne, pedagogiczne, społeczno- ekonomiczne. Wielu z nich wskazuje czynniki związane z warunkami pracy dydaktycznej, działalnością nauczyciela i pracą ucznia jako dominujące. Inni uważają, że czynniki te z reguły działają kompleksowo. Powszechnie jednak uważa się, że źródeł niepowodzeń należy szukać w niższej sprawności intelektualnej uczniów i rozpatruje w obrębie psychologicznej teorii zdolności.

W trakcie szkolenia zostanie przedstawiona państwu koncepcja specyficznych trudności w uczeniu się matematyki autorstwa E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, która wyjaśnia przebieg rozwoju myślenia matematycznego u dzieci oraz kwestie dojrzałości do uczenia się matematyki na sposób szkolny.

Moduł I

Zagadnienia:

  • trudności a niepowodzenia szkolne. ich istota, przyczyny i mechanizmy. przebieg procesu uczenia się dzieci w różnych obszarach działalności przedszkola i szkoły;
  • kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej;
  • rytmy. przyczyna i skutek. przewidywanie następstw. klasyfikacja – wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci .
  • liczenie. kształtowanie pojęcia liczby i wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania. dodawanie i odejmowanie oraz rozdzielanie po kilka ;
  • mierzenie długości, ważenie, mierzenie płynów;
  • układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych .

 Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych

Moduł II

SZTUKA KONSTRUOWANIA GIER

Zagadnienia:

  • metodyka i wprowadzenie dzieci w sztukę konstruowania gier ;
  • zabawy sprzyjające kształtowaniu klasyfikacji ;
  • gry i zabawy przydatne do kształtowania pojęcia liczby naturalnej i rozwijania sprawności rachunkowych;
  • gry ukierunkowane na wspomaganie operacyjnego rozumowania;
  • gry rozwijające intuicje związane z prawdopodobieństwem.

Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych

Cena szkolenia: 50 zł od osoby

Moduł III

WSPOMAGANIE DZIECI W ROZWOJU DO SKUPIENIA UWAGI I ZAPAMIĘTYWANIA

Zagadnienia:

  • prawidłowości , które warto znać przy wspomaganiu dzieci do skupienia uwagi i świadomym zapamiętywaniu;
  • jak wspomagać dzieci w skutecznym opanowaniu wierszy na pamięć? program i metodyka;
  • jak wspomagać rozwój pamięci wzrokowej? program i metodyka;
  • jak wspomagać dzieci w zapamiętywaniu uporządkowanych informacji? program i metodyka ;
  • jak wspomagać dzieci w uważnym słuchaniu, wyłuskiwaniu i zapamiętywaniu ważnych informacji? program i metodyka;
  • jak wspomagać dzieci w atrakcyjnym prezentowaniu siebie i obdarzaniu uwagą innych? program i metodyka.

Czas trwania szkolenia: 5 godzin dydaktycznych